چگونه می توان در زندگی و تجارت با انگیزه ماند؟
نوشته شده توسط : sanaz

این مقاله گزیده ای از عادت های اتمی، پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز است.

در سال ۱۹۵۵، دیزنی لند تازه در آناهیم کالیفرنیا افتتاح شده بود که یک پسر ده ساله وارد شد و درخواست کار کرد. در آن زمان قوانین کار سست بود و این پسر توانست موقعیتی برای فروش کتاب های راهنما به قیمت هر کدام ۱۰۰ دلار به دست آورد.

در عرض یک سال، او به فروشگاه جادویی دیزنی منتقل شده بود، جایی که او ترفندهایی را از کارمندان مسن تر یاد می گرفت. او جوک ها را آزمایش می کرد و کاره ای ساده ای را بر روی بازدیدکنندگان امتحان می کرد. طولی نکشید که متوجه شد چیزی که دوست دارد اجرای جادو نیست، بلکه به طور کلی اجرا می کند. او تصمیم گرفت کمدین شود.

با شروع سال های نوجوانی، او شروع به اجرا در کلوپ های کوچک اطراف لس آنجلس کرد. جمعیت کم و عمل او کوتاه بود. او به ندرت بیش از پنج دقیقه روی صحنه بود. بیشتر افراد حاضر در جمعیت آنقدر مشغول نوشیدن یا صحبت با دوستان بودند که نمی توانستند توجه کنند. یک شب، او به معنای واقعی کلمه استندآپ روتین خود را به یک باشگاه خالی تحویل داد.

این کار پر زرق و برق نبود، اما شکی نبود که او در حال بهتر شدن است. اولین کاره ای روزمره او تنها یک یا دو دقیقه به طول می انجامید. تا دبیرستان، مطالب او گسترش یافته بود تا شامل یک عمل پنج دقیقه ای و چند سال بعد، یک نمایش ده دقیقه ای. در نوزده سالگی، او هر هفته به مدت بیست دقیقه برنامه اجرا می کرد. او مجبور بود در طول برنامه فقط سه شعر بخواند تا برنامه به اندازه کافی پیشرفت کند.

او یک دهه دیگر را صرف آزمایش، تنظیم و تمرین کرد. او به عنوان یک نویسنده تلویزیونی مشغول به کار شد و به تدریج توانست حضور خود را در برنامه های تاکتیکی نشان دهد. در اواسط دهه 1970، او به عنوان مهمان دائمی برنامه های The Tonight Show و Saturday Night Live تلاش کرد.

سرانجام، پس از نزدیک به پانزده سال کار، این مرد جوان به شهرت رسید. او در شصت روز به شصت شهر سفر کرد. سپس هفتاد و دو شهر در هشتاد روز. سپس هشتاد و پنج شهر در نود روز. او ۱۸،۶۹۵ نفر در یک برنامه در اوهایو شرکت کردند. ۴۵،۰۰۰ بلیت دیگر برای برنامه سه روزه او در نیویورک فروخته شد. او به بالاترین حد از ژانر خود رسید و به یکی از موفق ترین کمدین ها تبدیل شد.

نام او استیو مارتین است.

چگونه با انگیزه بمانیم

من اخیراً زندگی‌نامه فوق‌العاده استیو مارتین، Born Standing Up را تمام کردم.

داستان مارتین دیدگاه جالبی را در مورد آنچه لازم است برای حفظ عادات در طولانی مدت ارائه می دهد. کمدی برای ترسوها نیست. تصور موقعیتی که ترس را در دل افراد بیشتری از اجرای تنها روی صحنه و ناتوانی در خندیدن در دل مردم ایجاد کند، دشوار است. و با این حال استیو مارتین به مدت هجده سال هر هفته با این ترس روبرو می شد. به گفته وی، "10 سال صرف یادگیری، 4 سال صرف پالایش و 4 سال به عنوان یک موفقیت بزرگ."

https://www.amazon.com/Born-Standing-Up-Comics-Life/dp/1416553657

 

چرا برخی افراد، مانند مارتین، عادت های خود را حفظ می کنند؛ مانند تمرین جوک یا کشیدن کارتون یا نواختن گیتار. در این میان اغلب ما برای حفظ انگیزه خود تلاش می کنیم. چگونه عادت هایی را طراحی کنیم که ما را به سمت خود بکشانند تا عادت هایی که از بین می روند. دانشمندان سال هاست که این سوال را مطالعه می کنند. در حالی که هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، یکی از ثابت ترین یافته ها این است که راه حفظ انگیزه و رسیدن به اوج میل به کار، تلاش است.

 





:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: